iTrack / Блог

Интересното от света на транспорта
Инфографика за икономично шофиране

Инфографика: Как да намалим разхода на гориво

By | Транспорт | No Comments

Дори и да не са на лице злоупотреби с гориво от страна на водачите, средно около 40% от оперативните разходи на фирми, които се занимават с транспорт се изразяват именно в разходите за гориво. Стотици фактори оказват влияние върху разхода на гориво на един леко или тежкотоварен автомобил. С помощта на iTrack, Вие можете не само ефективно да залавяте злоупотребите с гориво, но и да съблюдавате дали Вашите шофьори спазват описаните в нашата инфографика съвети за икономично шофиране, което гарантира реализирането на значим спад в разхода на гориво. iTrack Ви дава точна информация за времето на работа на двигателя на място, скоростта, маршрута и точно изгореното гориво за всеки един от вашите автомобили както в реално време, така и за избран от Вас период.

Бизнес 101: Как и кога да растем

By | Бизнес, Бизнес 101, Съвети за бизнеса | No Comments

Хората питат: “Колко е голяма фирмата ти?”. Дребнав въпрос, на който обаче не очакват дребен отговор. Колкото по-голяма е цифрата, толкова по-внушително, професионално и могъщо звучите. Ако отговорът ви е “Над сто служителя.“ ще получите: “Ехее, браво!”. А ако сте малка фирма получавате “Аха… Е щом са достатъчно.”. Първото е комплимент, а второто е отговор от учтивост.

Защо е така? Каква е връзката между растежа на персонала и растежа на бинеса? Защо разширяването винаги е цел? Какъв е проблемът да достигнете точния размер на фирмата и да го задържите?

Чували ли сте някой да казва за Харвард или Оксфорд: “Ако се разположат в още няколко града, наемат още 500 професора и построят още общежития ще бъдат страхотни университети!”? Естествено, че не сте. Стойността на тези институции не се измерва така. Тогава защо измерваме бизнеса по този начин?

Може би правилният размер за вашият бизнес е пет човека. Може би е четиридесет. Може би е двеста. Или пък сте само Вие и Вашият лаптоп… Не си правете планове за това колко трябва да растете с времето. Растете бавно и ще видите колко е “достатъчно” – преждевременното наемане на хора е довело много компании до смъртта им. Избягвайте големи стъпки на растеж, за да не прескочите идеалния си размер.

Забелязали ли сте, че малките бизнеси си мечтаят да бъдат по-големи, но големите пък мечтаят да бъдат по-пъргави и гъвкави? Запомнете, че веднъж разрастнете ли се е невъзможно да се върнете назад без да уволнявате служители, накърнявате достойнства, и без да промените целият начин, по който правите бизнес.

Под “разрастване” нямаме предвид само за броя на вашите служители, а и разходи, наем, IT инфраструктура, мебели и др. Тези неща няма да ви сполетят случайно. Вие решавате дали да се захванете с тях. И ако се захванете, ще се сблъскате и с нови главоболия. Бизнесът ви ще стане по-труден и стресиращ за управление. Не бъдете резервирани към малкия бизнес. Всеки, който управлява устойчив и печеливш бизнес, независимо малък или голям, трябва да се гордее.

Бизнес 101: Успешни бизнес преговори

By | Бизнес, Бизнес 101, Съвети за бизнеса | No Comments

1. Създайте взаимоотношения и спечелете доверие

Не можете да се подготвите за преговори без да създадете връзка със събеседника, все пак кой ще ви признае какво наистина иска ако не сте в добри отношения? Запомнете, че вашата цел е да разберете тяхната цел. Имайте предвид, че истинските преговори отнемат време и изискват дисциплина. Трябва да опознаете събеседника си, за да разгадаете гледната точка и тактиката му.

2. Разберете точно от какво се интересува събеседникът ви

Преди да предлагате каквото и да е решение трябва да изслушате не само какво иска събеседника, но най-вече защо го иска. Когато взаимно изясните интересите си, започвате да предлагате изобретателни решения, които работят. Ако не бъдете изобретателни, най-вероятно ще се придържате към консервативния начин за решаване на проблеми, който най-често оставя една от страните силно незадоволена.

3. Кога да отстъпите?

Преди срещата за преговори да се състои, вие трябва да сте решили точно кога (при какви цени или условия) да отстъпите, защото ако не установите тази граница и я прескочите, връщането назад може да е много трудно. Опознавайки предварително съперника, ще имате основна представа за това какви са неговите граници и кога двете страни са готови да отстъпят. Така ще стигнете до ключа – какво се иска от споразумението.

4. Какво да правите, ако разговорът не върви добре?

Едно от най-големите препятствия при преговорите е, когато една от страните се засегне. Ако преговорите излязат извън контрол, вие трябва да ги върнете обратно. Ако разговорът не върви гладко и се бави, трябва да намерите начин да го придвижите. Каквото и да правите, бъдете скромни, защото без значение в каква ситуация е изпаднал, човек винаги иска да бъде разбиран.

Без значение с кой преговаряте, основата на преговорите е една и съща – опознайте събеседника си, поставете се на негово място и бъдете изобретателни във Вашите предложения, така че резултатът от срещата да бъде задоволителен и дълготраен.

Спестяване

Твърдението, че GPS проследяването е разход е МИТ!

By | Бизнес, Транспорт | No Comments

Голяма част от собствениците на бизнеси и мениджърите на техните автопаркове смятат, че инвестицията в система за GPS проследяване е разход. Ако системата се използва по предназначение, това твърдение не може да бъде по-далеч от истината. Нагласата, че внедряването на система за проследяване е ненужен разход всъщност може само да навреди на бизнеса от финансова и организационна гледна точка.

Системата за GPS проследване всъщност е инвестиция с един от най-високите проценти на възвръщаемост, що се касае до транспорта. В зависимост от размера на автопарка, стотици, дори хиляди левове могат да бъдат спестени всеки месец благодарение на по-добра организация на операциите и превенцията на злоупотреби и кражби.

Над 100% месечна вързвръщаемост на инвестицията може да бъде постигната само от внасянето на малки корекции в работата на автомобилния флот като: оптимизация на маршрутите, намаляване на ненужното време на работа на двигателя на място, налагането на ограничение на скоростта и увеличаването на броя отхвърлени задачи през работния ден.
Read More

Шофьор и клиент

Навиците на водачите ви имат пряко влияние върху разходите!

By | Бизнес, Транспорт | No Comments

Известна чуждестранна компания, която предлага GPS проследяване публикува анализ, който показва нагледно как внедряването на система за GPS проследяване реализира намаляване на разхода на гориво, без дори да са налични случай на кражби на гориво. Анализът е базиран на милиарди моментни данни изпратени от общо 20 000 автомобила на техни клиенти за пет годишен срок.

Относно икономията на гориво, проучването сочи, че средно всяка фирма, която е съблюдавала и редуцирала ненужното време на работа на двигателите на място, т.е. изключване на двигателя при престой по-дълъг от 1-2 минути, е успяла да намали времето на работа на място средно с 35 минути дневно, което означава около 30лв месечна икономия от гориво на всеки автомобил. Тази сума се равнява на 360лв годишно от всеки автомобил, обратно във вашия джоб! Като добавим и превенцията на кражби на гориво, която реализирате използвайки система за GPS проследяване като iTrack, тези числа обикновено отиват далеч над споменатите.
Read More

Локации около Земята

Как да ползваме данни, за да взимаме правилни решения?

By | Бизнес, Маркетинг, Транспорт | No Comments

1. Използвайте само необходимите данни

Преди да решите какви данни са Ви необходими се върнете назад до фундаменталния въпрос: Можете ли да превърнете тези данни в полезна информация или знание, които да Ви помогнат да вземете решения, за да подобрите услугите и същевременно да намалите разходите? Когато си отговорите на този въпрос, ще бъдете в по-добра позиция да установите какви данни трябва да следите и как да ги използвате като информация на база на която да взимате добри решения.

2. Залагайте на точни данни

Разбира се, преди всичко имате нужда от качествени данни. Уверете се, че използвате система, която Ви предоставя адекватни и точни данни, но имайте предвид, че не винаги ви е необходима твърде детаилна информация, за да вземете добро решение без да се претоварвате с подробности.
Read More

Система за следене и управление на градски транспорт

By | Транспорт | No Comments

Управление на градски транспорт. Какво представлява системата?

Специализираната система, разработена от iTrack, позволява на потребителите да следят и управляват ежедневното движение, времената на посещение и престой на спирки на масовия и градски маршрутен, автобусен, тролейбусен и трамваен транспорт чрез задаването на линии от спирки и съответния им почасов график. Решението на iTrack за управление на градския транспорт има за цел да отстрани напълно закъсненията, пропуснатите курсове или спирки и съответно да подобри качеството на услугите многократно.
Read More

Водоустойчиви устройства подходящи за мотоциклети, джетове, ATV и други

By | Бизнес, Транспорт | No Comments

Искаме да ви усведомим, че вече предлагаме водоустойчиви устройства подходящи за поставяне в мотоциклети, джетове и моторни лодки. Освен проследяване, устройствата поддържат и функция за гасене на двигателя с цел охрана и предотвратяване на кражба.

Възможностите, които засягат собствениците на джетове, които се отдават под наем е това, че могат да следят множество параметри свързани с работата като точно местонахождение, скорост и часове на работа. Друго удобство е, че устройството разполага със SOS бутон, който се поставя на превозното средство и в случай на опастност или повреда, клиента може да ви сигнализира в реално време абсолютно безплатно. Устройствово може да замени напълно системите, които се използват за отдаване на джетове под наем, като предлага функция за отдаване на джета за определено време, както и звуково известяване на клиента при приключване на зададеното време. Освен всички предимства на следенето в реално време, други ползи пред наличните досега системи за джетове под наем, е че собствениците могат да следят колко е бил използван джета за всеки един ден, къде се е движил и за колко време е работил. Устройствата, както и всички описани по-горе функции са подходящи и за мотоциклети, ATV-та и други моторни средства, които се отдават под наем.

Как да изберем добър спедитор

5 съвета как да познаете добрия спедитор

By | Бизнес, Спедиция, Транспорт | No Comments

Спедиторът е наричан архитект на транспорта. Той избира най-подходящия вид транспорт и превозвач за всеки товар и комбинира различни видове транспорт, осигурявайки доставка от врата до врата. Често, спедиторът организира претоварване и складиране на стоките, превозва групажни пратки, издава документи, служещи за митнически и банкови цели.
Спедиторът изпълнява различни дейности: уговаря и осъществява срещи с клиенти; преглежда наличните документи по сделките; сключва договори; преговаря с представители на фирми, организации и институции и информира клиентите за местоположенито на техните пратки.

Ако желаете Вашите стоки да пристигнат до крайната точка невредими, навреме и срещу добра цена – тогава се нуждаете от спедитор. Ето няколко причини, поради които спедиторът би бил най-добрият избор на логистичен партньор:
Read More